به گزارش پایگاه خبری باشگاه،علی تارقلی‌زاده، مسئول کمیته آموزش و دپارتمان فوتسال آسیا در مورد آخرین وضعیت و شرایط فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در ویتنام،‌ گفت: در حال حاضر این مسابقات با ۱۴ تیم از کشورهای مختلف آسیا برگزار می‌شود و از کیفیت خوبی این مسابقات برخوردار است. همانطور که اطلاع دارید اکثر تیم‌ها از بازیکنان خارجی استفاده کرده‌اند و طبق قانونی که وجود دارد آنها می‌توانند یک بازیکن آسیایی و یک غیرآسیایی، آمریکایی، اروپایی و.. درتیم خود داشته باشند.
وی در ادامه تاکید کرد: کشورها با توجه به شناختی که از فوتسال به دست آورده‌اند از وضعیت فوتسال دنیا به خوبی آگاه هستند و همین دلیل باعث شده که کیفیت این مسابقات نسبت به سال‌های قبل بهتر شود و امیدوارم گیتی‌پسند، نماینده ایران در این مسابقات نتیجه لازم را به دست آورد.
وی در پاسخ به سوالی که شما قبلا اعلام کردید که قرار است جام باشگاه‌های آسیا با حضور ۹ تیم برگزار شود گفت‌: این موضوع درست است. ما در جلساتی که با کارمندان بخش مسابقات داشتیم صحبت بر این شده که باید شکل مسابقات را تغییر دهیم و این موضوع تا یکی دو سال آینده مشخص و باید تعیین بودجه شود و به صورتی باشد که مسابقات به صورت رقابتی برگزار شود.
تارقلی‌زاده گفت: قرار است که به همین زودی فوتسال کشورها را درجه‌بندی یک، ۲ و ۳ کنیم و اگر این کار انجام نشود فوتسال آسیا آسیب می‌بیند.
مدیر برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا گفت: شما می‌دانید که شرایط گل زدن در فوتسال بالا است و نباید گل‌های فوتسال و فوتبال را با هم مقایسه کنیم. اگر در فوتبال ۲ بر یک تمام می‌شود در فوتسال همین موضوع ۷ بر ۵ است و این موضوع قابل هضم برای فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک کشورها نیست که مشاهده کنند تیم‌های کشورشان گل‌های زیادی خوردند و این موضوع می‌تواند آنها را دلسرد کند و این کشورها حتماً باید حمایت شوند. حمایت آن بستگی به این دارد که بتوانیم بودجه‌ای برای فوتسال بگیریم و اختصاص دهیم و بتوانیم شکل فوتسال آسیا را عوض کنیم و فوتسال را در آسیا به صورت لیگ برگزار کنیم. همان طور که اطلاع دارید بعضی از کشورها مانند فوتسال ایران، تایلند، ژاپن، سطح فوتسالشان از آسیا فراتر است.
وی در پایان گفت:‌ کشورهای درجه۲ و درجه ۳ مثل ویتنام، قرقیزستان در فوتسال به خوبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این موضوع را همه دیروز در مسابقات مشاهده نمودند که تیم قرقیزستان تیم میزبان را با بازیکنان خارجی به راحتی شکست داد و این موضوع یک اتفاق نیست بلکه کشورها هستند که بر روی فوتسال خود سرمایه‌گذاری و ما در حال حاضر برنامه‌‌ریزی که برای‌ فوتسال آسیا داریم که مسابقات حذفی و لیگ فوتسال در آسیا داشته باشیم و فوتسال را همانند فوتبال توسعه دهیم.